logo

 

 

Ondernemers

In alle windstreken kom je ze tegen: mensen die dromen van een eigen bedrijf. Helaas blijft het voor een aantal bij een droom, omdat zij zich laten afschrikken door de gedachte aan het moeten bijhouden van de administratie. En dat is ook niet zo gek, want als je ergens niet zo goed in bent of niet van cijfertjes houdt, wil je je daar ook niet mee bezig houden. Veruit de meeste ondernemers willen bezig zijn met het werk waar ze goed in zijn, daar verdienen ze tenslotte hun geld mee. De administratie is voor hen niet meer dan een tijdrovende en vervelende klus.

bonnetjesToch ontkomt geen enkele ondernemer aan de verplichting om een administratie bij te houden en dat doen ze dan vaak 's avonds of in het weekend. Maar, het thuisfront verdient ook de nodige aandacht en daarmee heb je al snel het risico van uitstellen.

Maar dat zou niet moeten, want een goed verzorgde administratie schept kansen voor een ondernemer en maakt een optimale bedrijfsvoering mogelijk. Een administratie is veel meer dan cijfers alleen. Het is het fundament voor een succesvol bedrijf.

Ieder mens is verschillend en heeft een andere manier van werken. Daarom kan elke klant kiezen voor de administratieve begeleiding die bij hem of haar past. Voor een aantal klanten wordt hun complete boekhouding verzorgd. Anderen worden periodiek ondersteund bij de periodieke BTW-aangifte. Met weer andere klanten is maar één keer per jaar contact: bij het doen van de jaarlijkse aangifte voor inkomstenbelasting.

Wil een klant dat de volledige administratie verwerkt wordt, dan wordt gebruik gemaakt van het programma Minox. In deze software wordt dan een administratie voor u ingericht. U ontvangt een persoonlijke USB-stick waarop periodiek een backup van Uw boekhouding wordt geplaatst. Daarnaast ontvangt U periodiek een duidelijk winst/verliesoverzicht van Uw boekhouding, zodat U periodiek inzicht heeft hoe Uw bedrijf ervoor staat.

Er zijn ook klanten die gebruik maken van een Excel-bestand voor hun boekhouding. Als dat voor de ondernemer voldoende overzicht geeft, is dat prima. Indien gewenst kan hiervoor een goed voorbeeld-bestand aangeleverd worden.

logo moneybird Het aanschaffen van een eigen licentie voor een (online) boekhoudprogramma is natuurlijk ook een optie. Bij een (online) boekhoudprogramma heeft de ondernemer meer de touwtjes zelf in handen en kijkt de boekhouder mee. Het geeft de ondernemer vaak meer inzicht en het gevoel betrokken te zijn. Kiest een klant voor deze manier van werken dan is Moneybird een goede en betaalbare optie. L.G. Belastingadviesbureau is erkend Moneybird-adviseur.

Uiteraard staat het de klant vrij om te kiezen voor een ander programma. Wij kunnen met veel programma's werken.

Wij geloven in de slogan: Wat je zelf kunt, heb je het eerste verdiend. Daarom bieden wij onze klanten ook de mogelijkheid om trainingen te volgen voor het (gedeeltelijk) zelf bijhouden van de administratie. Dit alles om de kosten voor de klant zo laag mogelijk te houden. Meedenken met de klant en werk uit handen nemen, maar nooit meer dan de klant wenst.

Wat wij belangrijk vinden is dat de administratie een stevig fundament geeft voor een succesvolle onderneming, zonder dat dit (te) veel energie kost.

Als een zakelijke klant contact opneemt met L.G. Belastingadviesbureau wordt er eerst een afspraak gemaakt voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek van ca. 1 uur bij de klant op kantoor, bij de klant thuis of bij ons op kantoor, op een tijdstip dat de klant het veste uitkomt. Dit kan zowel overdag als 's avonds zijn.
Er wordt een afspraakbevestiging gestuurd en de ondernemer krijgt als "huiswerk" alle vragen met betrekking tot de administratie en belastingzaken voor zichzelf op te schrijven. Tijdens het kennismakingsgesprek worden alle vragen beantwoord en ontvangt de ondernemer ook ongevraagde nuttige informatie en tips. Het gesprek biedt beide partijen daarnaast de mogelijkheid om over en weer kennis te maken en te ervaren of er een goede basis van vertrouwen is om een samenwerking aan te gaan. Alleen als beide partijen een goed gevoel hebben over het gesprek, worden er afspraken gemaakt over de wensen van de klant. De klant kan kiezen voor een vast bedrag per jaar of op basis van nacalculatie per gewerkt uur betalen. Zo willen wij vanaf het begin de klant optimaal van dienst zijn en de allerbeste service bieden. Tijdens het gesprek maken we de administratieve situatie inzichtelijk en informeren we U uitgebreid over de volgende aspecten:

• Uw rechten en plichten bij de Belastingdienst.
belasting en boek • De gegevens die U vooraf en periodiek dient aan te leveren of klaar te leggen.
• De regelingen die voor U en Uw bedrijf van toepassing zijn.
• De administratieve en fiscale kansen die U eventueel laat liggen.

De gemaakte afspraken worden, indien gewenst, duidelijk en schriftelijk vastgelegd en ter ondertekening aan de klant gestuurd.

© 2022 LGBelastingadviesbureau site by Gerjanne Hooijer